AEG Lavamat 5.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Lavamat 5.0 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

a***********@h********** 08-01-2022

Supermachine

Geschreven voor: AEG Lavamat 5.0

Deze machine wast al jarenlang diverse toeren in de week. Prima wasresultaat en nog nooit problemen gehad. De volgende wordt zeker weer een AEG!

Pluspunten

• stil
  • veel keuzeprogramma's

Minpunten

• geen

Gerardus2010 15-05-2014
Geschreven voor: AEG Lavamat 5.0

Deze wasmachine gekocht omdat hij kwalitatief zeer goed zou zijn. Inmiddels hebben wij deze machine bijna 5 jaar en is hij al 2x defect geweest. Na 2 jaar iets achter de trommel defect.
Vandaag opeens storingsmelding E40. Monteur langs geweest en deurslot is doorgebrand door een foutieve aansturing in de elektronica. Conclusie deurslot en volledige kabelboom moeten vervangen worden. Kosten bijna 200 euro. Ervaring van de monteur is dat het probleem meestal na een jaar weer optreedt. Kortom de kwaliteit van deze dure AEG valt ontzettend tegen. We laten de storing nu repareren maar mocht de machine daarna weer kapot gaan komt er zeker geen AEG machine meer.

Rowdy 02-07-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 5.0

Gisteren bezorgt gekregen. Na plaatsing en aansluiting door de monteur moest ik alleen nog zelf de stekker op de (waterdichte) trekschakelaar aansluiten. Helaas kwam ik hier net 2 cm tekort. De trekschakelaar zit op 2,15 meter hoog maar omdat dit een waterdichte is moest de stekker van het snoer van de wasmachine eraf zodat de draden rechtstreeks op de trekschakelaar gemonteerd konden worden. Jammer dat ze het snoer niet iets langer gelaten hebben. Heb het probleem opgelost door de trekschakelaar te voorzien van een stuk verlengsnoer (3 x 1,5mm) met daaraan een waterdichte contra-stekker. Zo blijft het snoer van de wasmachine ook gelijk onbeschadigd; mocht de wasmachine 15 jaar meegaan en we over 10 jaar zouden verhuizen.

Heb nu twee wassen gedraaid en wat idd gelijk opvalt is dat die het allemaal heel stil doet. Bij het wassen hoor je alleen het wasgoed door het water vallen en geen motor draaien, ook niet als je er met je oor vlak naast gaat staan. Bij het centrifugeren hoor je hem wel maar niet hinderlijk. Ook het water erin en eruit pompen hoor je natuurlijk maar dit is meer het geluid van het water. Kortom ik vind hem aangenaam stil.

En hij blijft ook nog eens keurig op zijn plaats staan tijdens centrifugeren. De pootjes geven een goede demping op de kleine douche-tegeltjes waar hij op staat. Boekje zegt trouwens dat ik in dit geval beter een rubber mat eronder kan leggen maar aldus bij mij geen problemen zonder mat ondervonden.

Verder veel progamma's voor allerlei typen wasgoed die ook nog zijn aan te passen op toerental en temperatuur. Een fout maken hierbij is uitgeloten omdat de wasmachine per wastype weet wat de maximale waardes zijn. Een lingerie-wasprogamma kun je dus niet per ongeluk op 95 graden doen. En dat scheelt weer afvallen.

Uitgestelde start erop (tot 20 uur in de toekomst), extra spoelbeurt mogelijk (voor mensen die gevoelig zijn voor was(-verzachter)middel restanten in het wasgoed), piepjes zodra hij klaar is met de was (is permanent uit te zetten door twee toetsen 3 seconden ingedrukt te houden), en een handig display die niet veel maar wel alle nodige informatie geeft zoals resterende wastijd per minuut, huidige wasprogamma, enz... Schermpje geeft ook nog eens licht in het donker (zwarte letters op een wit verlichtte achtergrond).

Kortom, mijn eerste induk van deze machine is prima.

Over de duurzaamheid weet ik nog niets te vertellen maar mocht ik hier ervaring mee gaan krijgen laat ik het hier zeker weten.

spiritoflife 27-02-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 5.0

De lavamat 5.0 is zeer stil. Echter de wasresultaten zijn slecht, dwz het wasgoed vertoont slijtage (ook nieuw wasgoed). De dosering is volgens handleiding en A merkwasmmidel wordt toegepast.

Monteur heeft wasmachine (na 3 weken aankoop bekeken en vindt het vreemd maar doet niets). Wel een rekening achter gelaten. Kortom zeer slechte aftersales van AEG/electrolux en zeer aggressief wassende machine

JoBe 18-02-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 5.0

Sinds enkele maanden in gebruik als vervanger van een stokoude (30j) Miele. Ben als allenstaande man geen grote/vuile wasser, maar tot nu toe zeer tevreden : stille wasser in aanvaardbare tijd. Voor mij meer dan voldoende mogelijkheden en zeer eenvoudig te bedienen. Als ik dan al een minpunt zou geven : was is niet zo droog als bij m'n voorganger.

bas van der meulen 11-02-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 5.0

Gisteren gekocht vandaag thuis gekregen.1 keer proef gedraaid.ziet er allemaal goed uit. Het is de jubileum uitvoering i.v.m. het 50 jarig bestaan. zelfs voor mij als man zeer eenvoudig daar je de knop alleen maar op de soort was hoeft te zetten, en de machine dan temperatuur, tijd en toerental voor het centrifugeren bepaald.Deze instellingen zijn dan ook nog eens handmatig aan te passen.Staat op zolder op laminaat waar ook nog eens tapijt onder ligt ( dus volgens velen niet optimaal )maar de eerste was is fluisterstil geweest door zijn zelfstellende achterpoten, en de koolborstelloze motor (geen hoog gieren meer) Ga u op de hoogte houden.tienen vind ik wat overdreven maar hier alvast van mij wat prima cijfers